Yele - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Dennis Vleeshhouwer - WaarBenJij.nu Yele - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Dennis Vleeshhouwer - WaarBenJij.nu

Yele

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Heathrow

Eindelijk gaan we op weg! Bjorn staat ’s ochtends (5:50) (iets) te vroeg voor de deur. Om 6:15 op weg naar naar Schiphol en netjes voor de deur afgezet. Bjorn bedankt! Met Don Keus en Jaap Zondervan afgesproken bij de check-in balie van BTI. Welke BTI? Ik naar de infobalie en krijg als antwoord dat die maatschappij al een tijdje niet meer op Schiphol vliegt. De vlucht naar Heathrow wordt verzorgd door BA. Met z’n drieën ingecheckt en een bakkie gedaan. Redelijk op tijd vertrokken richting Heathrow en toen begon de ellende. Boven Londen drie keer dezelfde gebouwen gezien en uiteindelijk wijken we uit naar Gatewick ivm mist over Heathrow en omdat de brandstof opraakt. Daar staan we eerst een tijdje te wachten op nadere informatie. Volgens de stewardessen zit de vlucht bijna helemaal vol met overstappers en wordt er vast rekening mee gehouden dat we later aankomen. Uiteindelijk vliegen we alsnog, na bijtanken, naar Heathrow. Echter de overstaptijd naar Freetown wordt nu wel erg krap. Eerst met de bus naar de terminal en vervolgens lopen, lopen, lopen. Willen we gaan inchecken blijkt onze vlucht toch al vertrokken, . Als een speer naar de balie van BTI om ons om te boeken. Inmiddels is Marjolein bij ons aangesloten die namens Economische Zaken projecten in Sierra Leone gaat beoordelen. We zijn niet de enigen die naar Freetown moeten, in totaal iets van 9 personen. Waarom laten ze dan die vlucht vertrekken, vragen we ons af. We hebben geluk, er zijn nog drie plaatsen over bij Air Maroc, via Casablanca. Let wel, pas de volgende dag 18:10 vliegen en dan ’s avond om 23:15 naar Freetown. ETA 02:30, . Marjolein heeft dus pech, maar regelt een vlucht naar Casablanca via Genevé! We krijgen vouchers voor overnachting,drie maaltijden en transfer van/naar het hotel. En de lunch vandaag dan, vragen we? Ook daar krijgen we een voucher voor en we besluiten om deze eerst maar op te maken. Next step koffers ophalen. Jaja, dat dachten wij. Er verschijnen maar twee koffers op de band, terwijl we er 5 ingecheckt hebben op Schiphol. Op naar de reclaimbalie. Yes, yes, I will look for you. 5 minutes and I have found your luggage. Niet dus, . We blijven wachten in de hoop dat de koffers alsnog boven water komen. Het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken. Ze beloven dat of bezorgd worden of ergens op de luchthaven zijn en dan doorgeboekt worden. We besluiten maar naar het hotel te gaan.

’s Avonds hebben we het nog eens over en we beginnen te twijfelen aan de bonnetjes die we teruggekregen hebben, We controleren alle nummers van de gevonden koffers en de bonnetjes met elkaar. Wat blijkt de bonnetjes komen overeen, dus ze hebben steeds naar de verkeerde koffers gezocht en zodoende kon men ze dus niet vinden, :-(. We besluiten om naar bed te gaan, het was tenslotte een lange dag wachten, wachten en nog eens wachten.

• 18 Oktober 2012 - 13:44

Danielle:

Hoi Dennis,

Je wordt al direct aardig uitgedaagd mbt de competentie flexibiliteit :). Hou vol, en ik hoop dat jullie inmiddels goed zijn aangekomen. Ik bljif je met interesse volgen!

Groetjes,
    Danielle

• 18 Oktober 2012 - 15:03

Jeroen Daams:

Hi, wat een 'vliegende start'! Getver altijd vervelend dat gehannes met vliegtuigen, omboeken en zoek geraakte koffers. Weet wat het spreekwoord zegt; 'eerst het zuur, daarna al het zoet'. Komt wel goed dus, zet 'm op! Maar geniet er ook van... all the best! Groet, Jeroen

• 18 Oktober 2012 - 21:31

Bjorn:

Graag gedaan Den! Wat een narigheid. Ga nu dl 2 lezen...