15e dag - Reisverslag uit Magburaka, Sierra Leone van Dennis Vleeshhouwer - WaarBenJij.nu 15e dag - Reisverslag uit Magburaka, Sierra Leone van Dennis Vleeshhouwer - WaarBenJij.nu

15e dag

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Oktober 2012 | Sierra Leone, Magburaka

Vandaag is een goeie dag, de PH-meter geeft weer beeld en we kunnen de instellingen aflezen. ’s Ochtends laat ik de elektromotor van pomp1 losmaken. De koppelingsblokjes zijn kompleet kapot geslagen. Gelukkig ligt er nog een staaf kunststof in het gebouw zodat een v.d. monteurs nieuwe blokjes kan maken. M.b.v. John leggen we, ’s middags na het water maken een losse aansluitkabel aan en sluiten deze in de kast en op de motor 2 aan. Motor begint pas te draaien als ik de koppeling een handje help. Aha, dat betekent dat er een fase uitligt. John heeft de vast voedingskabel doorgemeten en daar blijkt niet mee aan de hand. Nu laat ik de losse kabel aansluiten in de kast op de plaats van elektromotor 2. En yes, de motor gaat draaien. Dus met de motoren en aansluiting 2 is niets aan de hand. Het probleem zit ‘m in de schakelkast zelf. John gaat hier verder mee aan de slag.

  • 04 November 2012 - 17:56

    JAAP:

    Ha die Dennis, je hebt maar flink produktie gedraaid en bent dus bijna bij met je blog. Lijkt me erg leuk om straks het vervolg te lezen, blijf dan een beetje bij. waarschijnlijk heb ik een licht griepje te pakken, voel me in ieder geval bepaald niet 100%

  • 04 November 2012 - 23:00

    Bjorn:

    Hey Den, zo te lezen ben je goed bezig en krijg je een idee waar de fout zit. Mocht je nog hulplijnen nodig hebben... Ben benieuwd!!!

  • 05 November 2012 - 11:07

    Danielle Goes:

    Hi Dennis,

    Erg leuk om je verslagen te lezen, je bent geweldig bezig! Mooie foto's ook op je blog. Ik vetrek zaterdag a.s. voor mijn project via People4Change in het zuiden van India. Ik ga ook een blog bijhouden: daniellegoesindia.waarbenjijnu.
    Veel succes met je verdere project!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Magburaka

Sierra Leone (Yele)

Voor LHF wordt ik uitgezonden naar Sierra Leone om de locale technische staf te ondersteunen.

Recente Reisverslagen:

02 November 2012

18e dag

01 November 2012

17e dag

31 Oktober 2012

16e dag

30 Oktober 2012

15e dag

29 Oktober 2012

14e dag
Dennis

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 10022

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 15 November 2012

Yele (Sierra Leone)

14 Oktober 2012 - 15 November 2012

Sierra Leone (Yele)

Landen bezocht: